Drobečková navigace

CAS 16 Praga V3S

Jedná se o terénní speciál, který využíval náš sbor při hašení lesních požárů v místech se špatným přístupem. Vozidlo je vybaveno čerpadlem o jmenovitém průtoku 2500 litrů za minutu. Nádrž na vodu obsahuje 3500 litrů. Nádrž na pěnidlo byla při repasi v roce 1999 odstraněna. Do Šťáhlav dodána z tratové strojní stanice ve Starém Plzenci, v žalostném stavu. Podle kroniky bez výbavy a s motorem zralým na GO.

Podvozek: speciální Praga V3S
Motor: čtyřdobý, vzduchem chlazený šestiválec Tatra T-912 OHV – 7412 ccm
Výkon: 98 koní/ 72 kW při 2100 ot/min

Rozměry:

Délka: 7020 mm
Šířka: 2350 mm
Výška: 2600 mm

Rozvor náprav: 3580 + 1120 mm
Světlost při celkové hmotnosti vozu: 400 mm
Poloměr zatáčky: 10 050 mm
Nájezdový úhel přední: 72°
Nájezdový úhle zadní: 18°

Hmotnosti:

Pohotovostní: 7900 kg
Celková: 12 000 kg
Zatížení přední nápravy: 2340 kg
Zatížení zadní nápravy: 8810 kg

Rychlosti vozidla: 40 km/h

Maximální: 70 km/hod na silnici, 15 km/hod v terénu

Osádka: 1+2

Nádrž na vodu: 3500 l
Nádrž na pěnidlo: 100 l v barelech
Dostřik lafety P5: 18 m

Výkon čerpadla: 2500 l/min při 0,8 MPa