Drobečková navigace

Bývalá technika

Zde přinášíme seznam naší bývalé techniky. Omluvte prosím zhoršenou kvalitu některých dobových fotek.

AS 16 IFA W50L

Ifa byla přivezena v roce 1986 z VPú Cheb. Za zmínku stojí velmi výkonné dvoustupňové čerpadlo o výkonu 1600 l/min. V roce 2012 vyřazena a prodána do muzea v Sedlci.

 

1. Koněspřežná stříkačka z roku 1884

Stříkačka byla pořízena již v roce založení sboru, tedy 1884. Zakoupena byla v Praze u firmy Smékal. Stála 600 zlatých a uhradila ji obec Šťáhlavská. V našem sboru je dochována dodnes a proto si zaslouží vlastní rubriku - ZDE.

 

 

2. Koněspřežná stříkačka z roku 1906

V květnu 1906 byla pořízena od firmy Smékal v Praze. Sbor na tuto stříkačku šetřil od roku 1896. Stříkačka stála 2400 zlatých. Původně ruční, pumpovací, později (1923) předělána na motorový benzinový pohon čerpadla. Od nás putovala do Kornatic a její další působení je neznámé.

 

AS 12 Tatra 17/31

Automobilová stříkačka a zároveň sanitní auto. Koupena úplně nová, jednalo se o první a doposud poslední nové auto ve sboru. V roce 1956 sešrotována.

 FOTO POUZE ILUSTRAČNÍ

 

ASC 16 Praga RN

Cisterna sloužící před příchodem CAS 16 Praga V3S, do roku 1973. Hodně byla využita při stavbě nové zbrojnice v letech 1960-62.

FOTO POUZE ILUSTRAČNÍ

 

1. Aro M461

Jednalo se o první Aro, které bylo ve Šťáhlavech. Mělo laminátovou sundavací střechu, původně bylo modré. Pocházelo z podniku Ferona Plzeň a sešrotováno bylo u SDH Nepomuk. Lepší fotografii nemáme, ale za to je na ní zachycen Kravál, Jiří Macht.

 

DVS 8 Praga V3S

Byla to vejtřaska s kompletně novou karoserií a nástavbou vyrobenou v Koterově u p. Hucla. V roce 1976 přesunuta do Nových Mitrovic, kde dostala nové armádní čerpadlo, umístěné v předním nárazníku. Dnes se nachází u soukromého sběratele v Olomouci, kam dojela po vlastní ose. Vznikla ze dvou kusů - z Oplína od lesů ze Spáleného Poříčí a PAD z Plzně.

 

 

2. Aro M461 (č. 3604253)

Jednalo se o druhé Aro. U našeho sboru bylo v minulosti přezdívané nesprávně GAZ. Odkoupil ho p.Václav Moulis a vlastní jej dodnes. Mělo silniční pneumatiky. Původně na něm byla hranatá zrcátka, později kulatá. Plachta na něm byla původně s připevněným majákem. Při jednom z parkování ve 3. garáži, byl maják uražen. Podkova na masce byla i později na Aru ze Šťáhlavic. Přední blinkry byly oranžové. Vůz měl velmi vysokou spotřebu benzinu. Hodně fotografií ukazuje používání jako kabrio.

  

3. Aro M461 (č. 3604254)

Toto třetí a doposud poslední Aro bylo přivezeno jako nepojízdné ze Šťáhlavic. Přitaženo za Pragou V3S.  V roce 2009 prodáno za 9000 Kč do Blovic soukromému sběrateli. Mělo terénní pneumatiky, hranatá zrcátka, hledací světlomet a v předním nárazníku dráty, které pomáhaly řidiči se zjišťováním šířky vjezdu. Plachta byla u nás bez majáku, ale dříve maják mělo. Karoserie byla při odprodeji téměř bez koroze. Nižší spotřeba než předchozí.

 

 

 DVS Praga RN

O této RN se ví málo. V roce 1960 přišla z Oplota. SPZ: PJ-0345. Sloužila při výcviku a při stavbě nové zbrojnice. v roce 1967 byla provedena GO motoru a převodovky a následně v ČSAO Koterov přestavěna na DVS. Měla plechovou karoserii. Více o ní nevíme. Pamatuje ji pouze 1 pamětník.

 

FOTO POUZE ILUSTRAČNÍ

 

PS 8

První osmička ve sboru. Skončila ve Štítově u Blovic.

  

Přívěs pro PPS 8

  

Dále - mix fotografií bývalé techniky: